Provozovatel hudební teleshoppingové televize Šlágr byl upozorněn na porušení licenčních podmínek spočívající v tom, že několikrát přerušil teleshoppingový blok klasickou reklamou. Podobné jednání je však porušením podmínek licence.
Šlágr je reklamní televize, tudíž by měla vysílat ucelené bloky
Na první pohled vyznívá toto upozornění absurdně. Teleshoppingový blok je totiž komerčním sdělením, tedy v jistém smyslu reklamou. A přerušovat takto koncipovaný reklamní blok další reklamou, to zní přinejmenším komicky.
Bližší pohled na zdůvodnění ze strany regulátora však nabízí poměrně logické vysvětlení. Hudební televize Šlágr totiž vlastní licenci pro teleshoppingové vysílání a tudíž všechny bloky v rámci tohoto programu mají být komerční povahy. Provozovatel by tedy měl celé své vysílání koncipovat jako komerční blok a nevkládat do něj samostatné reklamní bloky. Jinými slovy – teleshopping nesmíte přerušovat (další) reklamou.
Problémem byl pořad Otázky pro Jakuba Smolíka
Vlastník Šlágr TV tedy může v rámci svého vysílání propagovat produkty, jak se mu zlíbí, ale neměl by tyto ucelené programové bloky přerušovat reklamou. Samozřejmě je možné reklamu vsunout mezi jednotlivé teleshoppingové bloky, v takovém případě by mělo být vše v pořádku.
V tomto případě byl problém jen v tom, že Šlágr TV nabídla divákům na pohled nekomerční pořad Otázky pro Jakuba Smolíka. A ten byl přerušen reklamními bloky čtyřikrát v průběhu 22 minut (konkrétně dne 29. října ve 14:07, 14:10, 14:12 a 14:39). Radost se dívat.