I když má teletextové vysílání ty nejlepší léta za sebou a televize v řadě zemí jej omezují nebo úplně ruší, na Slovensku tato služba ještě stále přežívá a dokonce i u nových stanic. Mužská televize DajTo z portfolia Nova/Markíza Group spustila své teletextové stránky před několika dny, včera se k ní přidala i konkurenční Joj Plus.
Mladší diváky teletext nezajímá
Programové zaměření obou televizí přitom není s teletextem úplně kompatibilní. Obě stanice totiž cílí především na mladšího diváka, jež nemá s teletextem moc zkušeností a informace loví převážně na internetu. Jedinou přidanou hodnotu pro mladé diváky měl teletext před několika lety, kdy tam bylo možné chatovat v reálném čase přes sms zprávy, které se zobrazovaly na teletextu. K posílení služby přispěl i internet, jelikož i tam bylo možné prohlížet většinu teletextových služeb televizí.
Stránky pro obsah generovaný uživateli mobilních telefonů je pochopitelně v nabídce obou nových služeb. Dále stránky obsahují standardní služby – krátké aktuality, počasí, sport, programové informace (dostupné i v rámci EPG), burzu práce, inzeráty půjčkových nebankovních společností a oddechové rubriky, mezi něž patří i mobilní chat.
Superteletext není investice, která by se vyplatila
Obrovskou slabinou teletextu v dnešní době je i nadále absence grafiky. Už několik let je sice dostupná i technologie plně grafického teletextu nové generace, který provozuje například Česká televize v rámci hybridního vysílání. Je ale otázkou zda se podobná investice vůbec někdy vyplatí. Moderní televizní přijímače totiž umožňují i vyhledávání informací na internetu. Pro vysílatele tak investice do superteletextu postráda reálný smysl.