Hudební kanál Óčko změní už podruhé za svou téměř tříletou existenci majitele. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tento týden podle očekávání vydala akciové společnosti Stanice O, která je držitelem vysílací licence Óčka, souhlas s prodejem osmdesátiprocentního podílu mediální skupině Mafra. RadioTV to potvrdil předseda Rady Petr Pospíchal. Novým majitelem Óčka se stane společnost Mafra Media, která v minulosti opakovaně usilovala o získání licence pro zpravodajské rádio, ale nikdy v přímém licenčním řízení neuspěla. Později však kapitálově vstoupila do pražských rádií Classic FM a Expres.
Původní investor se stahuje
„Na vysílání Óčka se tato změna bezprostředně nijak neprojeví, Mafra je s naším programovým schématem naprosto spokojená,“ tvrdí generální ředitel Óčka Jiří Balvín. Televize se podle něj ani nechystá stěhovat do smíchovského Anděl Media Centra, kam Mafra nedávno umístila redakce všech svých médií: MF Dnes, Lidových novin, iDnes, Lidovek.cz, agentury TVD, vedení tiskáren Mafraprint, rádia Classic FM a Expresradia. „Zůstáváme ve stejném sídle a ani se nechystají žádné personální změny. Mafra nám vyjádřila plnou podporu,“ uvedl Balvín.
Podle Jiřího Němečka, člena představenstva Stanice O a prvního ředitele Óčka, ale souhlas Rady neznamená definitivní uzavření obchodu: „Žádali jsme o předběžný souhlas s převodem akcií, jednání o prodeji stále ještě probíhají a nic jsme nepodepsali.“ Němeček nicméně potvrdil, že na prodej jsou podíly firem Northern Star a Eximpo, které do Óčka vstoupily přede dvěma lety (dohromady vlastní 63 procent akcií) a částečně i drobných akcionářů – zakladatelů televize. O které se konkrétně jedná, Němeček nebyl ve středu schopen říci, stejně jako zástupci Óčka nechtěli komentovat sumu, za kterou Mafra získá kontrolní balík akcií ve společnosti Stanice O.
Balvín: Čekám spolupráci s Expresem
Mluvčího Mafry Romana Latuskeho se RadioTV včera nepodařilo zastihnout. Nicméně i on minulý týden v rozhovoru pro internetový deník Česká média potvrdil, že souhlas vysílací rady je pouze předběžnou podmínkou kontraktu: „Stanice O, vysílající hudební televizní kanál Óčko, podala žádost o předběžný souhlas s převodem majoritního podílu akcií na společnost Mafra Media, patřící do mediální skupiny Mafra. Jednání dále pokračují, v případě realizace transakce budeme veřejnost informovat. Současný formát Óčka je zajímavý svou cílovou skupinou a má na českém televizním trhu jistě své místo.“ Mafra by po koupi Óčka mohla využít synergie s dalšími svými médii, zejména Expresrádiem, které koupila loni. „Ano, tuto spolupráci očekáváme,“ připustil Jiří Balvín.
Óčko by si mělo podel Balvína po vstupu Mafry nadále samo prodávat reklamní čas: „Nedávno jsme si vytvořili vlastní inzertní oddělení a v těchto velkých německých mediálních holdinzích je obvyklé, že každá divize pracuje samostatně.“ Vlastní oddělení pro zajišťování prodeje reklamních časů si ale Óčko založilo až poté, co neúspěšně jednalo o zastupování s některými zavedenými mediálními společnosti, například Arbomedií, která prodává reklamní časy na České televizi.