Televize placená telefonem. Co zbylo ze slibů Active TV po necelých dvou letech?

Česká interaktivní televize Active TV má za sebou necelé dva roky vysílání. Zkušebně začala vysílat v dubnu 2013. Slibovala dokumenty, pořady pro děti nebo magazíny. Nakonec přináší program, který si divák nenápadně platí přes svůj telefon.

Finanční výhry nahrazuje v některých případech "pokec" s kartářkou nebo psychologem. Ilustrační reprofoto Active TV

Finanční výhry nahrazuje v některých případech „pokec“ s kartářkou nebo psychologem. Ilustrační reprofoto Active TV

Vedení neslibovalo zázraky, upoutávka ano

Dokumenty, pořady pro děti, lifestylové magazíny nebo talkshow – většinu z těchto programových prvků byste ve vysílání hledali marně. Až na telenákup a interaktivní pořady – to Active TV přináší 24 hodin denně bezezbytku. Je pravdou, že samotné vedení televize, které reprezentuje někdejší ředitelka Public TV Renata Pešková, nikdy žádný převratný program neslibovalo. Očekávání vzbudila až upoutávka, kterou Active TV vysílala v rámci svého zkušebního programu.

Připomeňme si, co hlásala původní upoutávka v textovém přepisu. Samotné video přinášíme na konci článku. „Dokumenty o naší planetě, i z míst podvodného světa a míst, kde přežije jen málokdo a kde boj o život není jen heslem bez významu. Nahlédneme do života našich zámořských sousedů, ať už těch exotických nebo vysoce civilizovaných. Cestovat po Spojených státech budete moci jen díky ovladačí a Active TV. Osudove okamžiky, co změnily životy mnoha lidí, očitá svědectví, výpovědi, zkušenosti i příběhy, jak přežít. Dokumenty o zásadních mílnících lidské populace, společnosti i mimozemských objevech…

Levný program pro nenáročného diváka?

Pořady orientované na lifestyle, dokumenty nebo talkshow sice nejsou na českém trhu ničím novým, ale diváky mohou přesto zaujmout. Navíc, na trhu je řada menších producentů, kteří mohou vyrobit zajímavé pořady s relativně nízkým rozpočtem. A to může být příležitost i pro menší stanice typu Active TV, aby získaly pro své pořady diváky a vydělaly určitý obnos na sponzoringu,

Pochopitelně, v rámci programu se mohou objevit i různé placené kvízy nebo věstecké pořady, zvláště v hodinách, které nejsou divácky atraktivní. Placený kvíz je celkem jistě lepší alternativou než hudební klipy nebo monoskop. Problém nastáva ve chvíli, kdy placené kvízy zamoří celý program. A právě to se stalo v případě Active TV.

Noční hru se sirkami dlouhou dobu vysílala společně s Active TV i hudební televize Óčko. Foto: repro Óčko TV

Noční hru se sirkami dlouhou dobu vysílala společně s Active TV i hudební televize Óčko. Foto: repro Óčko TV

Pohádky, magazíny a erotika aneb i teleshopping může být kreativní

V průběhu půl druhého roku jsem v roli „aktivního diváka“ nenarazil v programu Active TV na jedinou pohádku nebo pořad pro děti. Možná jsem měl smůlu a podobný program mi utekl. Není vyloučeno, že se podobný pořad objevil například v rámci delšího teleshoppingového bloku coby poutač k nákupu DVD.

Jisté je, že lifestylové magazíny a talkshow se ve vysílání prakticky neobjevily. Různé kontroverzní telefonické soutěže mohou být rovněž vnímány jako „interaktivní talkshow“ a rovněž mohou naplňovat i charakteristiku magazínu nebo lifestylového pořadu. Jen jde o poněkud monotónní a nudný obsah, který navíc luxuje peněženky důvěřivých diváků.

Active TV je prý potřeba zakázat, jenomže to není cesta. Navíc její byznys model funguje

Objevily se dokonce hlasy radikálnějších diváků, kteří se cítili být podvedeni různými zvláštními soutěžemi v podání Active TV. Tito diváci mají pochopitelně jasno v tom, že Active TV je potřeba zakázat. A když to nezmůže regulátor, je zřejmě někde chyba. Ve skutečnosti to ale není ta správná cesta.

Provozovatel Active TV je soukromý subjekt a za své peníze si může vysílat co se mu zlíbí bez ohledu na to, zda to někdo sleduje. Regulátoři v ČR i na Slovensku vydali divákům doporučení, aby netelefonovali do televizních soutěží, pokud nemají jistotu o jejich transparentnosti a férovosti. Pokud se i přes tyto negativní ohlasy najdou diváci, kteří této televizi přispívají do rozpočtu díky předraženým telefonátům, je to jejich volba i odpovědnost. Fakt, že Active TV ještě vysílá nicméně dokazuje, že její byznys model funguje.

Podívejte se na původní promo video Active TV

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: