Po dvou dnech testovací smyčky startuje nová televize Prima love svůj plnohodnotný program. Fakticky jde o čtvrtý kanál ze skupiny televize Prima vedle hlavního programu, mužské stanice Prima Cool a regionální sítě R1. Prima love je od prvního momentu dostupná v terestrickém multiplexu 3, v nabídce většiny kabelových operátorů a rovněž v satelitních službách CS Link, Skylink a T-mobile.
Kanál Prima love tak od prvního dne pokryje přes 90 procent populace. Většina diváků bude mít k dispozici DVB-T příjem na běžnou anténu. Jelikož jde o kompenzační vysílací licenci, vztahuje se na tento program i podmínka „must-carry“ týkající se kabelových operátorů. Znamená to, že kanál Prima love by měl už v tuto chvíli být součástí základní nabídky všech kabelových společností, pokud to technické podmínky umožňují. Nicméně je předpoklad, že se zařazování nového kanálu mírně zpozdí protože menší kabelové společnosti neměly dostatek času se na rozšíření nabídky připravit.
První testy v DVB-T i DVB-S
V prvním kole zařadili Primu love do nabídky největší satelitní operátoři. Primární distribuční trasu zajišťuje společnost Media Vision, provozovatel platformy CS Link. Díky tomu naladí tento program na svých přijímačích abonenti CS Linku i konkurenčních služeb Skylink a T-mobile televize. Prima love zde začala vysílat již v neděli. K dispozici je zatím jen promosmyčka, která obsahuje oficiální trailer.
Do své základní nabídky zařadila Primu love i společnost UPC, jež provozuje největší kabelovou televizi v zemi. Nový kanál by měli mít k dispozici všichni abonenti analogové i digitální kabelové televize od UPC. Výjimku mají zákazníci satelitní služby UPC Direct, jež funguje zcela nezávisle a česká pobočka UPC ji neprovozuje. Zde se kanál Prima love zatím neobjeví. Nejprve musejí proběhnout jednání mezi televizí Prima a zástupci nizozemské společnosti UPC DTH, která tuto službu provozuje. Rovněž není Prima love k dispozici ani zákazníkům služby Digi TV.
DALŠÍ INFORMACE:
S příchodem Primy Love došlo ke změnám v multiplexu 3
Prima Love startuje na MDŽ, Prima na programu rozhodně nešetří
Seriálové tituly Prima Love, foto: TV Prima
Satelitní operátoři nemusí Primu love zařadit od prvního dne
Satelitní operátoři nemají na rozdíl od kabelových společností zákonnou povinnost zařadit Prima love do své nabídky. Nevztahuje se na ně povinnost must-carry. A rovněž není jasné, zda mají ve svém portfoliu vyčleněnou kapacitu pro nový kanál. Satelitní služby UPC Direct i Digi TV jsou totiž provozovány souběžně pro několik trhů. A každá země má vyčleněnou jen určitou kapacitu pro lokální programy, jež se odvíjí mimo jiné i od úspěšnosti dané platformy na určitém trhu. Rumunská Digi TV je mnohem úspěšnější na Slovensku než v České republice. I proto například mnohem rychleji zařazuje nové slovenské programy do své nabídky. Mimo to Prima Cool čekala na zařazení do Digi TV přibližně rok a půl a TV Barrandov dokonce téměř dva roky.
Služba UPC Direct je naopak úspěšnější v České republice, kde nabízí divákům kompletní sbírku terestrických českých televizí. Z kapacitních důvodů otálela jen se zařazením zpravodajské televize Z1, kterou nabídla divákům až loni na podzim. Na Slovensku měla tato platforma dlouhodobě výrazný deficit. Pokud jde o programovou nabídku, dlouhodobě v ní chyběly veřejnoprávní kanály STV2, STV3 i druhé kanály komerčních televizí Markíza a Joj. Programově se UPC Direct dotáhla na slovenskou konkurenci dohnala až loni na podzim. Jenže tou dobou už většina tamních satelitních diváků přijímala služby Skylink, Digi TV nebo Magio Sat.
KOMENTÁŘ: Prima se snaží vymanit z role televizního otloukánka
Prima ohlásila svůj nový kanál pozdě, nedorazí hned ke všem
Start nového kanálu televize Prima je pro satelitní operátory zajímavou příležitostí jak nalákat nové zákazníky. Jenže z technických a kapacitních důvodů nedorazí tento program ke všem od prvního dne. Prima totiž spuštění tohoto programu ohlásila jen před třemi týdny a satelitní společnosti s touto novinkou nepočítaly. Nemohly se tedy na ni technologicky připravit. Ze strany Primy ale šlo o záměr protože nechtěla odkrýt své plány před konkurencí. Pokud by ale start nového kanálu ohlásila alespoň 90 dnů předem a nabídla distribuční trasu s několikatýdenním předstihem, mohlo být pokrytí nového programu ve všech platformách už dnes takřka stoprocentní.
mělo se více investovat do rozvoje R1 :-(