Tendr na peoplemetry byl v pořádku, potvrdl to i Antimonopolní úřad

ato_velkelogoSpor o realizátora peoplemetrového výzkumu sledovanosti, kvůli němuž televize Nova vystoupila z Asociace televizních organizací – ATO a začala připravovat vlastní měření sledovanosti, byl dle zjištění Antimonopolního úřadu zcela v pořádku. Rozhodnutí sice ještě není pravomocné, no Antimonopolní úřad zastavil správní řízení vedené s ATO a nezjistil důvody pro uložení sankce.

Výběrové řízení na nového realizátora peoplemetrového měření  bylo vyhlášeno v roce 2011. ATO vybírala realizátora měření mezi čtyřmi uchazeči – českými pobočkami agentur GfK, ACNielsen, TNS AISA a Mediaresearch. V průběhu řízení vyřadila jednoho uchazeče pro výrazné překročení nejvýše přípustné nabídkové ceny, další  dva uchazeči byli vyřazeni  pro formální nedostatky. V soutěži tedy nakonec zůstala pouze společnost Mediaresearch, která jako jediná splnila veškeré zadávací podmínky stanovené zadavatelem a předepsané zákonem o veřejných zakázkách.

Nova kvůli tomuto tendru vystoupila z televizní asociace

Mediaresearch tak měla realizovat peoplemetrový průzkum pro Asociaci televizních organizací i v následujících letech. S tím ale nesouhlasila Nova, která vystoupila z asociace a iniciovala vznik Sdružení pro měření sledovanosti, které spustí svůj vlastní peoplemetrový průzkum od příštího roku. Kromě Novy se na projektu podílí i agentura Médea podnikatele Jaromíra Soukupa, a jim vlastněná televize Barrandov.

Peoplemetrový průzkum pro tyto společnosti má realizovat agentura AC Nielsen, a to od ledna 2014. S tím naopak nesouhlasí Asociace televizních organizací, která upozorňuje na to, že AC Nielsen byla vyřazena z původního tendru peoplemetrového měření zcela oprávněné a svým rozhodnutím to potvrdil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Od příštího roku budou na českém trhu dva průzkumy sledovanosti

Rozhodnutí ÚOHS, kterým zastavil správní řízení ve věci veřejné zakázky na Projekt elektronického měření sledovanosti televizního vysílání, vítáme a považujeme ho za zcela zřejmé potvrzení skutečnosti, že veřejná zakázka probíhala transparentně a přísně v souladu s platnými zákony. Zároveň věříme, že toto rozhodnutí zásadně přispěje ke zklidnění situace na trhu a všem subjektům vyšle signál, že tato jediná jednotná televizní měna je, byla a bude pevná, důvěryhodná a vysoce kvalitní,“ uvedl Roman Mrázek z oddělení výzkumu FTV Prima.

Rozhodnutí Antimonopolního úřadu přivítal i generální ředitel České televize Petr Dvořák, který předtím vedl Novu. „Vítám rozhodnutí Antimonopolního úřadu, které potvrdilo, že postup zvolený většinou členů Asociace televizních organizací byl zcela v souladu se zákonem a že už není sebemenších pochyb o průběhu a výsledku tendru na elektronické měření sledovanosti,“ řekl Dvořák, který nyní vystupuje i v roli prezidenta Asociace televizních organizací.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: