V nejbližší době by se mohla na trhu poskytovatelů placené televize v ČR odehrát významná změna. Jeden z větších hráčů plánuje výrazně obměnit svoji programovou nabídku a tento krok může být předzvěstí příchodu větších změn na trhu, které dosud pouze bublaly pod povrchem.
Operátoři přehodnocují smlouvy s poskytovateli placených programů
Podle informací webu TVKOMPAS.cz se má jednat o vyřazení programů jedné z televizních skupin, která provozuje poměrně široké portfolio placených programů pro vysílatele placené TV.
Při pohledu na trh poskytovatelů placených programů přicházejí v úvahu pravděpodobně pouze dva adepti a to Discovery Communications (včetně Eurosport a Scripps) a AMC Networks. Oba tito nadnárodní hráči mají totiž výrazně širší portfolio programů než zbylá konkurence působící na našem trhu.
Důvodem k poměrně zásadnímu kroku je podle všeho dosavadní praxe televizních skupin, kdy významní distributoři obsahu podmiňují šíření svým nejatraktivnějších stanic zařazením i dalších, již méně zajímavých, stanic z jejich nabídky.
Operátor DIGI TV vyřadil kanály skupiny AMC, ta se ohradila
DIGI TV v pondělí 3. září vyřadila všechny stanice patřící americké společnosti AMC Networks včetně televizí Sport1 a Sport2. Jako náhradu zpřístupnila 10 nových stanic a vyčlenila DIGI Sport 2 do základního balíčku.
....Praktickou ukázkou tohoto přístupu byl nedávný spor některých evropských i tuzemských operátorů se skupinou Discovery v letech 2016 a 2017. Kromě masivního navýšení ceny (s odůvodněním na získání práv na vysílání Olympijských her) měla Discovery po operátorech požadovat zařazení většiny svých stanic včetně méně známých značek např. TLC nebo ID, přičemž navyšování cen se nevyhnulo ani těmto kanálům. Operátoři přitom měli primárně zájem jen o programy Eurosport, hlavní dokumentární kanál Discovery a případně Animal Planet.
Pokračování článku na webu TVKOMPAS.cz.
Převzato se souhlasem.