Před deseti lety byla na spadnutí česká MTV. Americký koncern Viacom tehdy zvažoval vytvoření verze pro český a slovenský trh, ale nenašel vhodného partnera. O několik let později se sice MTV přece jen rozjela v režii televize Nova, nicméně zůstala ve stínu Óčka.
Start televize Óčko před deseti lety byl poměrně překvapivý. Bylo to v době, kdy se na českém trhu popálily dvě silné společnosti – bermudská skupina CME tři roky předtím přišla o Novu a projekt TV3 miliardáře Zdeňka Bakaly skončil krachem již po roce a půl. Ze strany zakladatelů televize Óčko to chtělo značnou dávku odvahu. Óčko se nejen udrželo, ale později i rozvinulo ve stabilní lifestylovou televizi pod křídly silné mediální skupiny.
MTV byla populární v devadesátých letech, pak ztratila svůj potenciál
Zajímavý je nicméně i příběh značky MTV na českém a slovenském trhu. Tato značka zde měla obrovskou popularitu především v devadesátých letech. Britskou verzi mohli tehdy ladit majitelé analogových satelitních přijímačů a šířily ji i první kabelové společnosti. Pamatujete si ještě jména jako Eden Harel, Davina McCall, Ray Cokes, Enrico Silvestrin, Toby Aimes nebo Carolyn Lilipaly? Pokud vám je některé z těchto jmen povědomé, tak jste určitě patřili mezi pravidelné diváky tehdejší britské a později evropské verze MTV. Osobnosti MTV UK / MTV Europe z devadesátých let jsou dodnes idoly pro mnoho dnešních třicátníků.
Mediální koncern Viacom, pod nějž skupina MTV Networks patří, ale ve střední Evropě zaspal dobu. I když výrazně investoval do značky MTV na trzích, Česká republika a Slovensko zůstaly mimo hru. Mimo jiné i proto, že se zde nepodařilo najít silného partnera, který by provoz MTV CS utáhl. Skupina navíc utlumovala svou evropskou verzi vzhledem k tomu, že ve většině evropských zemí začaly vysílat místní mutace. MTV Europe tak v posledních letech připomínala spíš celodenní jukebox, neprodukovala prakticky žádný moderovaný program, a vedle proudu klipů nabízela jen několik večerních pořadů z bohatého archivu MTV.
Óčku pomáhá blízkost k českému a slovenskému divákovi
Naproti tomu Óčko do programu investovalo a bylo od začátku mnohem blíž českému i slovenskému divákovi. Není tedy divu, že značka MTV se z povědomí tehdejší generace pozvolna vytratila a současná mladá generace se s ní natolik neidentifikuje. Proto když televize Nova v listopadu 2009 spustila plnohodnotnou česko-slovenskou verzi MTV, výraznou díru do světa neudělala.
Televize Óčko i díky vhodné souhře okolností tedy zastínila i světoznámou značku MTV a v nejbližších deseti letech může i nadále napředovat.
Jen aby nezadalova:-)))
Óčko je v podstatě hudební paskvil, který má sílu jen ve speciálech. Děsivou
skutečností je provozovaný chat pro duševní mrzáky.